Ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, a declarat că Tarom ar trebui să renunțe la aeronava prezidențială Airbus A 310, deoarece produce companiei pierderi anuale de 7 milioane de euro.
Relu Fenechiu a declarat miercuri seară, potrivit Realitatea.net, că aeronava prezidențială face anual o gaură de 7 milioane de euro în bugetul Tarom și că renunțarea la aceasta ar aduce economii importante companiei care are pierderi de 50 de milioane de euro anual.
Contactat de MEDIAFAX, purtătorul de cuvânt al Administrației Prezidențiale, Bogdan Oprea, a spus că nu comentează acest subiect.
Și premierul Victor Ponta s-a declarat nemulțumit, în decembrie anul trecut, de costurile pentru bugetul de stat ale operării aeronavei prezidențiale, el referindu-se la posibilitatea ca șeful statului și consilierii săi să meargă în vizitele externe cu zboruri de linie.
„Și la Administrația Prezidențială vom face reduceri. Faptul că ditamai avionul stă pe pistă câte trei zile să se plimbe președintele la Bruxelles, la Consiliul European… Am fost și eu la Bruxelles și am mers cu avionul de linie. Am văzut și alți șefi de guvern, în general țările au un avion. La noi se închiriază de la Tarom ditamai avionul pentru președinte și câțiva din jurul lui. Încercăm să fim mai închiși la buzunar”, a afirmat Ponta pe 12 decembrie 2012, în contextul participării președintelui Băsescu la Consiliul European de iarnă și a pregătirii bugetului pe 2013.
El a spus și că nu ar trebui achiziționate bilete de avion la clasa business pentru consilierii prezidențiali. „Domnul Funeriu merge toată ziua la PDL. Nu cred că trebuie să meargă cu business class când duce dosarul meu la FAZ. Sau alți consilieri care scriu pe Facebook”, a comentat Ponta, potrivit gandul.info.
Administrația Prezidențială a solicitat în 2010 Tarom să efectueze cursele speciale pentru deplasările și vizitele externe ale șefului statului, compania de stat punând la dispoziție pentru acestea unul dintre cele două avioane Airbus A 310, achiziționate la începutul anilor ’90 și care sunt destinate a fi folosite în special pentru cursele pe distanțe lungi, transcontinentale.
Cele două avioane Airbus de tipul A 310 din flota Tarom s-au aflat în conservare în perioada 2003-2007, iar după ce au fost recondiționate, au fost utilizate pe curse europene de mediu-curier, ceea ce a provocat pierderi Tarom. Compania a fost nevoită să utilizeze avioanele și pentru transporturi de marfă, tocmai pentru a diminua aceste pierderi.
Compania Romavia care opera vechea aeronavă prezidențială, un Boeing 707 vechi de 39 de ani care nu mai îndeplinea nici standardele de zgomot la nivel european, a anunțat în 2010 că nu mai poate efectua deplasările președintelui ca urmare a situației financiare dificile a regiei.